Senzorom na čítanie odtlačkov prstov pre automatické prihlásenie užívateľa, ako jeden z biometrických metód, sú dnes vybavené nielen špičkové smartphony, ale stále častejšie aj lacnejšie modely s Androidom.
Ak uvažujeme o autentizácii prostredníctvom hlasu, dôjdeme len na samé výhody a prednosti tohto overenia identity. V prípade pochybností, či nejednoznačnosti hlasovej identifikácii, možno použiť aj ďalšie, pôvodné metódy, pomocou hesla alebo pinu.
Pokročilé hlasové systémy biometrie sa nedajú napríklad oklamať ani prehrávaním hlasu zo záznamu a v priebehu času naviac upravujú tzv. Hlasový odtlačok, keďže hlas každého človeka starne a mení sa s vekom.
Hlasová biometria nevychádza z rozpoznania samotného obsahu reči, ale z nezameniteľnej charakteristiky hlasu každého človeka.
Výhody pre internetové bankovníctvo a operátorov:
– Prihlasovanie pomocou hlasu je pre zákazníkov bánk, telekomunikačných operátorov a iných inštitúcií veľmi komfortné a nenáročné.
– Zákazník si nemusí nič pamätať ani nosiť so sebou, nepotrebuje žiadne špeciálne zariadenie.
– Pre zákazníka, používajúci hlasovú biometriu, to prináša navyše jednu veľkú a podstatnú výhodu. Hovory na zákaznícku linku sú dnes nahrávané a niekoľko rokov archivované. Ak má banka tento archív kvalitný, môže na základe hlasových odtlačkov vykonať spätnú analýzu a odhaliť podozrivé alebo neoprávnené transakcie, uskutočnené cez telefónne bankovníctvo. Týmto spôsobom sa dá celkom jednoducho zistiť, že sa nositeľ hlasového odtlačku v minulosti prihlasoval k cudziemu účtu, ku ktorému poznal heslo.
– Podobne môžu tiež poisťovne znížiť riziko podvodov pri nahlasovaní poistných udalostí po telefóne.
– Celkovo sa navyše tiež zvyšuje rýchlosť obsluhy zákazníkov na zákazníckych linkách a procedúra overenia identity sa skracuje z minút na sekundy.
– Prvou lastovičkou na Slovensku sa stala Tatra banka a postupne sa pridávajú a budú pridávať ďalšie.